Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Gazeta Wyborcza

| Współpraca | Izrael | Anglia | Niemcy | Ukraina | USA | Rosja |

Nasi w Londynie...

W dniach od 27 lutego do 3 marca 2012r. mieliśmy szansę razem z naszymi nauczycielami: p. Anetą Jachimowską i p. Izabelą Wądołowską wziąć udział w warsztatach językowych, zorganizowanych w Wielkiej Brytanii. Wyjazd stwarzał nie tylko możliwość zwiedzenia Londynu, ale również wielu innych urokliwych miejsc, a także był świetną okazją do niestandardowej formy nauki języka angielskiego. Każdy z nas był podekscytowany perspektywą spędzenia tych kilku dni u rodzin brytyjskich. Kiedy dotarliśmy na miejsce - do centrum Londynu, byliśmy pod wielkim wrażeniem miasta. Mieliśmy okazję zobaczyć między innymi: Big Ben'a, Houses of Parliament, Buckingham Palace, klimatyczny St. Jame's Park i wreszcie Piccadilly Circus, gdzie mogliśmy przeznaczyć trochę czasu na zakup pamiątek.
Trzeci dzień rozpoczęliśmy zwiedzaniem jednej z najsłynniejszych europejskich budowli megalitycznych - Stonehenge, którego powstanie, aż do dzisiejszego dnia, pozostało zagadką. Miejsce to na wszystkich wywarło duże wrażenie. Kolejnym przystankiem było urocze miasteczko Bath, gdzie między innymi mieliśmy szansę zobaczyć rzymskie łaźnie, czy też kościół Bath Abbey.
Czwartego dnia odwiedziliśmy Cambridge. Na miejscu okazało się, że będziemy zwiedzać miasto uniwersyteckie jadąc dwupokładowym autobusem, co również stanowiło dla wielu osób dużą atrakcję. Zwiedziliśmy tam także King's College - drugi po Oxfordzie, najstarszy angielski uniwersytet, uważany za jeden z najlepszych w Europie i na świecie. Ostatniego dnia czekało na nas jeszcze London Eye. Przejażdżka na diabelskim młynie zapewne każdemu utkwi w pamięci na długi czas ze względu na nieziemskie widoki. Ostatnim punktem programu wycieczki był rejs statkiem po Tamizie.
Wracaliśmy bogatsi o wiele nowych doświadczeń, przygód i ciekawostek, związanych z Wielką Brytanią. Nie można również zapomnieć o tym, iż wyjazd dał nam okazję do ćwiczenia języka angielskiego w zwyczajnych, codziennych sytuacjach oraz do poznania zwyczajów panujących u tamtejszych rodzin. Z całą pewnością wszyscy zyskaliśmy wiele wspomnień, które na długo pozostaną w naszej pamięci.
Joanna Głodek, kl. 1b

line

The adventure in England began in central London. The first day we walked through the main streets and parks. We stopped by the Houses of Parliament, where we listened to some stories. We went past the Buckingham Palace, but the Queen wasn't inside, because the flag wasn't there. Our walking tour ended at Piccadilly Circus, where we had some free time to get something to eat and do some shopping. Then we went back by underground to the meeting place with our families. The second day we visited Stonehenge. Our guide organised a contest to write a story about "How did the stones of Stonehenge appear." Some works were very funny and others strange. The next day we were in Bath. The city is situated in the valley of the River Avon, where there were natural thermal waters. Roman colonists built a temple and baths and they called this place Aquae Sulis. Bath is a very beautiful city. We also found out that Nicholas Cage lives in Bath. On the fourth day we went to Cambridge. One of the major attractions for us in this city was Primark ?. We spent there most of the time. After that we got on a double-decker tour bus from which we could see Cambridge in all its splendour, and from where we could take cool pictures. On the last day we were again in the centre of London. This time we went on the London Eye. Before that we had seen a short film in 4D. Unfortunately the weather wasn't good, because it was foggy and cloudy and the view from the capsule was limited. However, the scenery from 135 meters was amazing. After coming off to the ground, a water taxi took us up to Greenwich on the River Thames. From there we got on the bus and drove to Dover in order to take the ferry to France.
Marcin Maślak, 2e

[ zdjęcia ]

W ramach zacieśniania więzi międzynarodowych (niekoniecznie w celach zarobkowych) 6 reprezentantów naszego zachwycającego liceum wraz z uczniami 30 LO pojechało na wycieczkę do Londynu. To światłe wydarzenie miało miejsce od 3 do 9 listopada. Nasz wyjazd miał na celu szlifowanie i udoskonalanie naszej łamanej angielszczyzny do poziomu użytkowego. Słowa to jednak za mało, więc niech historię naszej wyprawy opowiedzą fotografie.

Foto. 1 - Big Ben w Anglii niemalże tak popularny jak BigMac, dlatego tamtejsza kuchnia nie jest zbyt urozmaicona.
Foto. 2 - Give me some fish can you give me some fish.....
Foto. 3 - Dla Londynu można stracić głowę.....dosłownie :P
Foto. 4 - Oto nasza (niepełna) siódemka wspaniałych :P i London eye.